Az Európai Bizottság és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai fellépnek a félrevezető utazásfoglalási weboldalak ellen. Miközben az internetes szálloda- és repülőjegy-foglalás egyre általánosabbá válik, a fogyasztók mind több problémával szembesülnek az online utazási szolgáltatások terén. Az Európai Fogyasztói Központok szerint az említett szolgáltatásokkal kapcsolatos sérelmek a leggyakoribb fogyasztóvédelmi panaszok közé tartoznak.
Az Európai Bizottság és az Unió fogyasztóvédelmi hatóságai 2016 októberétől kezdődően 352, EU-szerte elérhető ár-összehasonlító és utazásfoglalási weboldalt vontak összehangolt átvilágítás alá.
A vizsgálat során megállapították, hogy az árak 235 weboldal – vagyis az ellenőrzött weboldalak kétharmada – esetében nem voltak megbízhatók. Előfordult például, hogy a weboldalak az árat a foglalási folyamat későbbi szakaszában a fogyasztó tájékoztatása nélkül új elemekkel növelték, vagy hogy a meghirdetett akciós árakon valójában nem kínáltak szolgáltatást. A hatóságok felkérték az érintett weboldalakat, hogy hozzák összhangba az általuk alkalmazott gyakorlatokat az Unió fogyasztóvédelmi jogszabályaival, amelyek előírják az árak teljes átláthatóságát, valamint az ajánlatok egyértelmű ismertetését már a foglalási folyamat kezdeti szakaszában.
A teljes közlemény itt olvasható.
2017. április 10.
Forrás: Európai Bizottság Magyarországi Képviselete