21
Jan 2016
Print

Ma már számos olyan szoftver van, amelyekkel különösebb informatikai tudás nélkül webáruházat lehet létrehozni, azonban azt nem elég csak létrehozni, törvényi előírásoknak megfelelően is kell ezt tenni, illetve üzemeltetni. Többek között ennek segítését célozza meg az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) által létrehozott „Mintawebáruház” oldal.

Magyarországon is, mint a világ számos országában, egyre dinamikusabban fejlődő és bővülő terület az online kiskereskedelem. Igaz, hazánkban csupán a teljes kiskereskedelmi forgalom közel 2 százalékát teszik ki az interneten keresztül értékesítők és a csomagküldők, de 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt az internetes kereskedelemmel foglalkozók forgalma, és a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület előrejelzései szerint ez 2015-ben 26 százalékos növekedés fog jelenteni.

A legtöbb szereplő nyereséget könyvelt el 2014-ben, azonban sok nagy vállalkozás veszteséges volt. 2015. december 1-jén több mint 4000 cég tevékenykedett a szektorban, míg 2 éve ez a szám még a 3500-at sem érte el. Miközben az online kereskedelemmel foglalkozó cégek száma nő, a teljes kiskereskedelemben tevékenykedő vállalkozások száma csökken.

Az elektronikus kereskedelem sok szempontból bizonyulhat előnyösnek a fogyasztók és a vállalkozások számára: elősegítheti az árak csökkenését, javíthatja a termékekhez való hozzáférést, a választék bővülését, egyúttal a vállalkozások számára új piacokat jelenthet, továbbá lendületet adhat az innovatív szolgáltatások kifejlesztésének

A fogyasztói bizalom és tudatosság fokozása céljából, illetve a vállalkozások online kereskedelemmel kapcsolatos jogkövetésének előmozdítása érdekében hozta létre az NFH a mintawebáruházat. A http://mintawebaruhaz.nfh.hu/hu/ egy kereskedelmi célokat nem szolgáló, oktatási, tájékoztatási célú honlap, amely szemléletesen mutatja be az online kereskedelemmel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, hozzájárul a fogyasztói tudatosság növeléséhez, valamint segíti a vállalkozásokat a jogkövető magatartás gyakorlásában.

A honlap megmutatja többek között jótállással, szavatossággal, panaszkezeléssel, vitarendezéssel, szerződéskötéssel kapcsolatos tudnivalókat, törvényi előírásokat.

2016. január 21.

Forrás: www.bisnode.hu, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság