A héten átadták az első három Fogyasztóbarát Tanúsítványt kedden a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) székházában. Az NFH tájékoztatása szerint közel ötven pályázó közül választották ki a három tanúsított vállalkozást.
Az Eger-Park Hotel Kft. a "fogyasztóbarát ügyfélszolgálat" kategóriában panaszkezelési rendszerével, alternatív vitarendezési módszereivel és ügyfél-elégedettségi eredményeivel érdemelte ki az elismerést.
A büféket és főzőkonyhákat üzemeltető dunaújvárosi PINXIT 2003 Kft. előnyben részesített magyar termékekkel és termelőktől beszerzett alapanyagokkal segíti a magyar munkahelyek megtartását, törekvéseiket és eredményeiket a "hazai elkötelezettségű vállalkozás" kategóriában benyújtott pályázatukban fogalmazták meg.
A bajai Béles Vendéglátó és Kereskedelmi Kft. által működtetett Vadvirág Kávézó és Fagyizó szintén a hazai elkötelezettség mentén fogalmazta meg pályázatát, kínálatuk 100 százalékban saját gyártás, alapanyagaikat pedig hazai vállalkozásoktól szerzik be.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2012 márciusában hirdette meg Európában egyedülálló kezdeményezésként a Fogyasztóbarát Tanúsítványok elnyerésére irányuló pályázatát azzal a céllal, hogy a vállalkozások közül kiemelje, és a fogyasztók figyelmébe ajánlja a jogkövető magatartáson túli eszközökkel a fogyasztók bizalmát és elégedettségét növelő és fenntartó cégeket.
A védjegyet a fogyasztóvédelmi hatóság adja ki; cél az, hogy kiemeljék azokat a boltokat, ahol biztonsággal vásárolhatnak a vevők, és ahol többletszolgáltatásokkal is kedveskednek a vásárlóknak. Az emblémát átfogó fogyasztóvédelmi ellenőrzés után kaphatják meg az üzletek. A minősítést két évre kapja meg a vállalkozás. Az embléma a vásárlóknak segítséget jelent a megbízható üzlet kiválasztásában.
Az NFH közleménye szerint a keddi átadást már októberben újabbak követik.
Forrás: MTI